Search This Blog

Thursday, March 17, 2011

.. .. sEkaDar PerKongSIan .. ..

بسم الله الرحمن الرحيم
pertama dan selamanya seinfiniti kesyukuran diratibkan ke ats Rabb ul-Izzati Tuhan sekalian alam...
selawat dan salam ke hadrat Rasulullah s.a.w krn berkat pengorbanan baginda kita dpt lg rsa pelbagai nikmat...
jika kita lihat di negara kita, rkyt hidup aman, xde brlaku bencana.. kita tgk Jepun walaupun negara dorg maju, tp bncana tetap brlaku..kita masih diberi nikmat ketenteraman.. Alhamdulillah..

sbnrnya sang penaip sendri xtau nk tulis apa.. jd di sini sang penaip mengambil kesempatan utk ucpkan takziah dan rsa simpati geng 3K trhdp Jepun.. slps tsunami gempa bumi.. lps gempa bumi loji nuklear plak yg menyebabkan kadar radiasi meningkat.. lps satu, Jepun di lnda salji plak di kala smua keadaan huru-hara.. MasyaAllah..

tp pernahkah kita trfikir bencana smua ni musibah bg menghapus dosa kta atau bala kerana kekufuran kita.. ramai yg mengeluh di saat di timpa musibah.. dan bg yg xmendapat musibah mrk seronok.. mungkin mrk alpa bhw musibah yg diturunkan adalah demi kebaikan kita.. bg sesapa yg xditimpa musibah muhasabah la diri..

konklusinya.. rkyt Malaysia jgn berbangga xditimpa bncana... jdkan apa yg brlaku di Acheh dulu.. revolusi di Iran dan yg trbaru bencana2 yg brlaku di Jepun sbg pengajaran.. brsyukur la kita krn Allah masih mengekalkan keamanan negara kita.. firman Allah '...jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambah..dan jika kamu kufur tunggu la azab yang amat pedih..'

Akhir kalam, diri ini memohon kemaafan andai kata blog ini xmemuaskan hati.. insyaAllah kami akan memperbaiki blog ini.. insyaAllah media elektronik ini akan kami manfaatkan sbg medium dakwah dan pengukuhan ukhuwah.. seungguhnya seorg mukmin itu adlah yg memberi manfaat kepada org lain..

والله اعلم

No comments:

Post a Comment